Daisypath Anniversary tickers

Friday 2 September 2011

Hantu Bonceng

Salam salam...

Td aku bru update pasal aku tgk cte Hantu Bonceng dgn hubby aku kt The Curve kan? Laju bebeno yek aku update blog aku pas tgk cte tue ek? Huhuhu.

Laju sgt sbb nyer hubby tgglkan lappy dia so leh la aku mengisi mase lapang ku tuk update blog ksygn aku nie jap sblm mata aku kuyu nk tdo. 

Hantu Bonceng? Leh la bg 4 stars drpd 5! Sbb cte tue leh la menghiburkan aku dgn ayat2 x leh blah dorg dlm cte tue. Jln cte pn blh la xder la bosan smpi aku rase nk kuar dr panggung tue! Hubby siap tanye aku ok ker cte tue? Aku ckp ok jerk la leh la bg 7 stars drpd 10. Pastu hubby ckp ye ker? Cehhh, padahal dia pn leh thn jerk ketawa t'bahak2 tgk cte tue leh plak tanye cmtue yek? Hihihi.

Okeh2, aku maleh nk cte lanjut pasal cte tue. Baek korg sendiri layan cte tue kt panggung bru la gempak! Cte kt cni nnt x syiok plak kan. Lgpn mesti korg dh tgk trailer cte tue confirm korg t'gugat keimanan nk pi tgk jgk kan? 


"Kalau cucu opah jumpa hantu bogel depan dia!!!" babak nie mmg x leh blah la bile Zizan t'ingat pesan nenek dia tue. Terus la hantu tue yg t'kejut n lari drpd ctu. Hahaha. Siot jerk pesanan nenek si Zizan tue. So, korg nk try wt cmtue ker? Ntah la...korg cube la sendiri yek!

Yg wt potong stim klu tgk kt panggung nie kan n menjadi kepantangan aku yg t'amat sgt bile org yg x phm bahasa bile masuk panggung kena SILENT HANDPHONE! Korg belajar tinggi2 pastu x reti bahasa lg nk silent handphone korg tue? Ingat korg sorg jerk ade handphone ke ape? Rase nk ku titik jerk org yg cmnie.

Lg panas nyer plak tue dh la x silent handphone dok memekak ringtone dia melaut-laut 1 panggung pastu dgn tanpa rasa bersalah jawab call dgn selamba jerk kt ctu jerk. Perghhh, lu ingat lu punye panggung ke der bikin panggung tue cm bapak lu punye? Wa pn byr jgk la masuk panggung tue so respek la skit. Nk sgt jwb call tue pi la kuar drpd ko memekak dlm tue. Aku byr tiket bkn tuk dgr ko b'bual dlm phone plak kan?

Korg penah x alami situasi yg aku cte kan nie? Konpem penah la coz aku tau org Malaysia nie x reti bahasa punye org! Belajar tinggi2, ade otak tp x reti nk guna. Benda simple tuk kte phm tp wt2 x phm. Nmpk sgt selfish. Klu aku ade la panggung sendiri mmg aku strict dgn rules nie. Setiap panggung tue ade staff jaga. Bila hp sesape punye mmg kena halau terus jerk drpd panggung tue pastu kasi la denda byr 1 2 rat ker. Peduli ape aku kan. Benda simple cmtue ssh sgt nk fllw so kena ajar la skit org cmnie kan.

Haa, nie lg 1 kes lg yg wt aku bengang klu masuk panggung! Parents yg bw anak2 kecik plus yg baby. Perghhh, agak2 la parents oiii klu korg nk layan sgt movie kt panggung pi la hntr anak ko kt rmh org ker suh sesape jage ker. Jgn wt semak dlm panggung tue la. X pasal2 ko makan maki hamun org jerk. Nie same n lebih kurang jerk dgn kes hp td tue. Yg td memekak hp tp yg nie plak memekak budak kecik.

Dh nama pn budak kan x kan korg x phm2 perangai dak kecik cmne? Baik cmne pn perangai dia klu dia dh rimas lelama memerap dlm gelap cmtue konpem la dia naik lemak plak. Mula la nangis2 & menjerit2. Korg dok sedap layan cte pastu budak tue makin rimas dok memerap kt ctu nk ikutkan kehendak korg tue. Yg pelik nya mak bapak nie cm x phm plak kan? Agak2 korg rase nk pg penampar x kat mak bapak budak tue? Klu budak tue x yah la coz mmg dh nama budak nk tampar pn x guna coz bkn dia nk tp mak bapak eh yg bw dlm tue. 

Mmg aku x phm la dgn org cmnie. Ape slhnyer korg tgu DVD cte tue kuar ha korg beli pastu tgk kt tv dgn aman nyer smbil jaga anak korg yg nk menangis ker nk meraung ker. Nie x mengacau org nk tgk cte dgn ade nyer sound effect lain yg x d undang dlm cte tue pn. Mse aku duduk kt seat aku td pastu paling ke blkg tgk parents nie bw anak dia yg mybe dlm usia sthn lebih or 2 thn kot baby tue. 

"Jgn la budak nie memekak sudah la...x pasal2 aku x leh tahan sabar aku maki hamun jerk kang" bisik hati aku bile tgk parents nie bw baby. 

Alih2, x lame pastu selang 2 seat dpn kot ade lg yg bw baby kecik cmtue gak. Adehhh, mmg bikin panas nie! Klu x pikir aku nie preggy nk jerk aku bgn n sound org tue. Mmg la korg byr duit tiket nk tgk movie tue tp klu anak ko memekak nnt agaknyer kte org dpt blk ker duit tiket kte org byr td dh sibuk dgr anak ko memekak plak.

Perghhh, masin mulut aku beb! Rase nyer time tue cte dh dkt 1 jam kot pastu org yg duk seat dpn tue anak dia dh memekak2 nangis! Hangin2 tp sabar2 selagi leh sabar. Sll nyer klu kes cmnie klu ade org yg x tahan sabar mesti ade suara2 sinis perli org tue tp kt panggung td xder plak. Pastu akhirnya mak budak tue bw anak dia kuar panggung! Haa, mmg la padan muke ko...dpt ker ko tgk cte dgn aman? Tak kan? Len kali kak jgn la sibuk nk bw anak masuk panggung. Suh jerk la hubby akak beli DVD cte tue tgk kt tv. 1000 kali akak nk tgk ulang kali pn blh x yah byr2 duit tiket masuk panggung. 

Nie pn kes kena perketatkan rules kt panggung. Budak b'umur 12 tahun ke atas sahaja boleh memasuki panggung. Selain drpd itu d larang sama sekali tmbh plak klu baby mmg NO ENTRY terus! Bkn b'laku kejam tp fair & square pd org lain yg membayar duit tiket tue jgks. Org nk tgk movie alih2 nk dgr sound effect budak dok merengek, bunyi hp & org dok m'jwb tepon! 

Eh tp ade kes yg x melibatkan dua2 kes d atas tp kes agak kureng d ajar gak nyer. Jenis manusia yg suke tendang2 kerusi org. Haa, nie lg kureng ajar! Org tgk syiok tgk cte pastu org blkg mnmbh syiok dia tgk cte dgn menendang kerusi kte plak kan. Perghhh, rase nk cari gaduh x dgn org nie? Kaki blh duk diam2 x? Yg tgk movie tue mata bkn nyer kaki smpi kaki nk layan tahap gaban smpi cmtue sekali kan. Pls respek skit kt org. Nnt klu dh kena sound ckp kte cari gaduh plak kan. So, b'agak skit kaki tue yek! Klu rase kaki tue ssh sgt duk diam korg siap2 kan la beli tali n ikat kaki korg kt kerusi korg yek. Huhuhu.

Hihihi. Pjg lebar plak aku membebel yek. Bkn ape sbb dr dlm panggung lg aku dh hangin kes2 sebegini w/pn dh lame gak x layan movie kt panggung nie. Tp mmg ssh nk tegur org2 kte yg b'sikap cmtue coz dorg nie budget bgs sgt. "Eh aku byr duit tiket, so aku peduli ape?" Haa, kire cmtue la dlm pale otak dorg nie. T'lalu selfish smpi x t'capai akal dorg padahal yg kte masuk panggung tue ingat x byr jgk ker? Pe ingat masuk curi2 ker ape? Hrmmm.

Lu pikir la sendiri derrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...Malas wa nk layan manusia2 perangai cmnie!

No comments: