Daisypath Anniversary tickers

Sunday 28 August 2011

Raya kian menjelma

Assalammualaikum

Today aku luangkan mase sdkt nk update blog yg aku rindui tuk bbrp ari nie. Coz dh blk ke Nilai nie mood nk ngadap lappy tue kurang la coz quality time with family maa! Huhuhu.

Alhamdulillah la rmh family pn x jauh cm sesetgh org kena drive b'jam2 or naik flight tp aku klu nk lek tiap2 ari pn muleh jerk coz kt Nilai jerk pn. Tak perlu b'hadapan dgn jem yg b'jela coz kte org ikut jln dlm kt Salak Tinggi coz ambik abg kt Putrajaya.

Thn nie yg kureng sengat skit nenek aku xder kt Nilai tp b'puasa selama sbln kt rmh pak teh aku kt Bangi pastu raya pertama nnt la bru jumpe kt port kte org b'kumpul rmh nenek belah ayah aku. Ctu la port semua kazen2, sedara mara nk b'kumpul sblm kami start menyerbu rmh org lain plak.

Sll klu ade nenek aku tue meriah la skit coz leh la gurau senda n kacau dia yg suke melatah tue. Hihihi. Plus tiap2 thn sll nyer dia la rajin wt tart nenas tp thn nie without tart nenas nenek aku ler coz dia x blk ke sini pn. Tp xpe la tetap jgk meriah nyer coz ptg td kakak aku yg duk Tapah pn dh lek cni. Thn nie beraya without my big bro Along coz b'keje d hari raya n bro Ateh yg lek rmh MIL kt ganu.

D sbbkan aku pn dh sarat mengandung nk masuk 7 bln nie so xder la wt kuih just aku wt kek jerk. Plan dgn ibu aku nk wt kek holiday inn 2, kek oren & kek coklat. Tgh hari td smgt la nk wt tp alih2 oven dapur tue plak problem x nk idup api. Nasib baik time tue bru jer mesin butter x cmpr bhn2 lain lg. Terus la kacau program kte org then tukar terus la wt kek holiday inn. Smpi dkt time nk starting masak tuk b'buka jgk la bru settle masak kek tue. Coz kek nie kena tgu selapis-selapis bru siap.

Fuhhh, mmg penat yg amat la smpi sakit tumit kaki aku nie. Yelah, dgn kaki yg sememangnya dh x larat nk menampung berat bdn nie pastu dok bgn duduk nk tgk kek tue plak. Mmg sakit pinggang jgk la. Tp xpe sbb dh minat aku jgk wt  benda tue so its ok. Puas hati bile dh siap. Esok pg plak nk wt kek gula hangus sbb kek bakar dh x leh wt. Then wt kek kukus jelah pn. Huhuhu.

Esok plak turn akak aku kt Serdang plak blk. Semakin meriah la rmh nnt dgn anak buah aku yg "baik" sgt. Rindu jgk dgn anak buah aku Hakimi tue. Mmg penat la melayan karenah dia tp rindu dgn suara dia n tgk keletah dia tue. Biase la budak2 nakal plus anak laki plak kan. Aku mmg rapat pn dgn dua2 anak buah aku tue b'banding dgn yg 2 org lg anak akak aku yg kt Tapah tue. Dorg nie pn pendiam x jenis hu ha hu ha, cm x masuk line la kan.

Okeh la guys, cm dh pjg lebar sgt b'cerita. Sbnrnyer byk gak benda nk update tp kemalasan la. Lgpn quality time with family skg nie. Bkn sll dpt b'kumpul ramai2 nie coz masing2 ade komitmen masing2. So, len kali klu aku rajin aku update la lg ek.

Hopefully raya korg thn nie yg terbest sekali b'sama keluarga. Jgn la main dgn mercun yek coz drpd korg jd manusia sempurna tukar title ke OKU plak kan, nk ker? Mmg la malang x berbau tp klu korg yg cari nahas sendiri ape nk kata? Nasi pn dh jd bubur. So, take care n slmt hari raya maaf zahir & batin! Peace

No comments: