Daisypath Anniversary tickers

Friday 26 August 2011

Panggilan Telefon Misteri

Assalammualaikum

Tinggal beberapa hari saje lg hari lebaran akan tiba, mesti arinie masing2 dh plan perjalanan tuk balik beraya kan? Anyway, drive safely yer semua. X yah nk rushing2 pn coz raya pn ari Isnin or Selasa dpn bkn nyer mlm nie terus raya klu korg rushing2 nk cpt smpi ke kpg halaman tue pn. Hihihi.

Anyway, d sbbkan mood raya sudah berada d lubuk hati nie so mood bkerja mmg out of service la kan! Today sbb kebosanan tahap gaban n mls nk wt keje so aku pn start searching benda yg leh melekakan aku. Alih2 aku t'tarik tuk baca thread Panggilan Telefon Misteri kt cari.com nie. Ingatkan sesaje jer nk bace tuk tau ape cte sbnr nyer alih2 hmpr smpi ke page akhir aku nk khatamkan semata-mata nk tau penghujung cte nyer.

Perghhh, mse aku update blog nie pn smpi pedih2 mata aku nie lg sbb dr pg td dok ngadap lappy nie tuk khatamkan thread yg aku mksdkan tue. Siyes sgt2 teruja tuk tau cte tue. Klu korg ade mse pi la jenguk n baca thread tue konpem korg pn sakit ati jer nk tgu smpi penghujung cte tue coz tuan tanah tue pn kdg2 lmbt update cte. So dr 1 page ke 1 page aku view tuk tgk dia update cte seterusnya. D sbbkan cte dia best sgt smpi komen2 yg lain tue aku abaikan terus. Huhuhu.

Tp klu aku cte kt cni cm x best la kan. Better korg pn memedihkan mata korg tuk khatamkan thread tue cm aku jgk bru la mencabar skit. Ape yg aku leh ctekan serba sedikit pasal thread nie pasal pggln telefon nie adalah drpd seorg nenek cina yg hanya reti b'bahasa Hakka. Nenek nie tiap2 ari call restoren tmpt tuan tanah nie keje n dialog dia tiap2 ari sama jerk. Ko ckp la slh no atau ape pn janji ape yg dia nk ckp kan tue settle pastu nenek tue letak phone. 

Pelikkan? Tiap2 ari call siap ada time2 nyer plak...pg dlm kul 8, tgh hari pastu ptg! Tp dlm waktu n hari2 tue dialog yg same jerk yg dia ckpkan n x kan ckp pasal benda lain pn. Haaa, misteri kan? Korg dh rase misteri tue? Mesti korg nk tau ape yg nenek tue ckpkan. Pastu ape kejadahnya nenek tue tiap2 ari call restoren tue ek? Mula2 dak2 restoren tue rase misteri n tkt jgk tp pastu dh jd kebiasaan tuk melayan pggln tue. Ape lg beb, kasi bace la thread tue supaya korg tau ape kesudahannya. Siapakah nenek tua itu? Dia cakap pasal ape? 

Tp benda nie bkn cte rekaan tau tetapi tuan tanah sendiri yg mengalami pengalaman tue n ctekan semula pengalaman dia tue. Mse aku baca thread nie yups mcm2 perasaan ade. Yg plg penting perasaan ingin tahu sape sbnr nyer nenek tue. 

Okeh la guys, my hubby pn dh nk smpi. Aku nk lek tuk b'buka pastu nk packing2 brg nk lek kpg halaman ku tuk beraya mlm nie. Slmt hari raya pd korg semua. Mohon ampun & maaf zahir & batin jika selama aku update blog nie korg ade terasa hati ker, aku t'kasar bahasa ker...sesungguhnya aku nie hanyalah insan biasa yg sentiasa melakukan kesilapan tanpa aku sedari. 

Enjoy ur hari raya with ur family okeh. Jgn mkn byk2 nnt sakit perut plak. Hahaha. 

**x sabar nk raya coz nk mkn rendang, lontong n mcm2 lg laa...hahaha!!!

No comments: