Daisypath Anniversary tickers

Monday 15 August 2011

Pregnancy checkup

Salam Ramadhan yg ke15

Wahhh, pejam celik dh stgh bln kte b'pose ek? Then stgh bln jerk lg kte nk menyambut lebaran. Gumbiranya d hati coz raya pertama as wife, raya pertama as becoming mom, raya pertama sbg menantu...Wowww, semua pakej aku kaut sekali tuk thn pertama nie okeh. Alhamdulillah, syukur pdNya.

Arinie aku half day morning for pregnancy checkup. Sblm nie pi check kt klinik panel x yah ambik cuti pn coz leh g mlm or weekend. But today I've plan to go Klinik Kesihatan Seri Kembangan. Klu pi klinik gomen nie x dpt MC pn, so kena la apply cuti. 

Hampir kul 7 stgh bru kuar dr rmh (padahal dh plan nk gerak lebih awal drpd tue tp sedap dok tdo daa). Smpi kt klinik dh byk kete parking tp nasib baik still ade space tuk aku parking. Turn aku arinie adelah org yg ke10. Tp arinie nyer session cm singkat jerk x la aku b'kmpg lelame kt klinik tue yg sesak dgn org. 

Pas jerk check berat & tekanan darah, cm biase pi check air kencing & darah plak. Dh settle letak buku kt kotak 17 n tgu la nurse pggl. Alhamdulillah xder la tgu lame sgt pastu jumpe nurse dh. Nasib baik dpt nurse yg baik sbb aku sblm nie check kt klinik panel kan. Mesti nurse gomen nie bising2 kan. Nurse nie bising2 jgk tp dia ckp elok2 jerk bkn marah2 aku. Maceh nurse!

D sbbkan aku masih x dpt injection kancing gigi n x penah check gigi so aku ckp la nk injection tue n check gigi. Kuar dr bilik tue masuk bilik 12 plak tuk ambik injection. Jap jer pn pastu pi check gigi. Doktor gigi ckp aku kena buang dua2 gigi bongsu aku yg kt bwh tue coz dua2 x kuar abis lg. Doktor suh buang tue bkn sbb gigi aku tue buruks tp dia x nk d sbbkan gigi yg x kuar sepenuhnya tue mengumpul mknn kt ctu then effect kt gigi sblh tue yg buruk. Alhamdulillah semua gigi aku elok2 jerk lg cume tue la gigi bongsu x kuar abis pn.

So, dh settle pregnancy checkup tuk arinie. X silap aku sblm kul 10 lg dh settle (wt rugi apply cuti kot...hihihi). Mse kt klinik tue kepala otak nie dok pikir, besar sungguh pengorbanan seorg ibu tue. Yelah sblm b'salin tiap2 bln dok nk dtg checkup. Pas b'salin tiap2 bln dtg checkup anak plak. I'm not sure smpi usia brp kena bw baby g checkup. 

Tp bile tgk baby2 kt ctu x sbr rase nyer nk menimang cahaya mata sendiri. Nnt baby aku byk ikut papa dia or aku? Klu baby laki elok ikut mak n baby girl elok ikut ayah coz sejuk org ckp. Org la ckp kan, x tau la tang mane sejuk nyer tue. Hihihihi. 

Okeh la guys, nnt aku update blog aku lg coz aku update nie pn smbl2 wt keje. Hihihi.

Slmt b'buka!

No comments: