Daisypath Anniversary tickers

Monday 1 August 2011

Puasa Day 1

Assalammualaikum

Alhamdulillah, arinie 1st day kte menjalani ibadah puasa. Yes, aku pn b'puasa jgk arinie w/pn mengandung. Bkn alasan yer utk tdk b'puasa. Tp bg ibu2 mengandung klu x larat tue jgn la pakse diri korg yer. Hihihihi

Smlm blk jer dr MIL dh dkt kul 11pm. Bdn pn x larat terus tdo jer w/pn pening gak memikirkan ape yg la nk mkn tuk sahur. But I decided to cook nasi goreng & nugget jer pn. Dlm fridge ade jer ikan tp mls la plak pepagi nk masak heavy cmtue. 

So, I woke up at 4:30am. Terus masak nasi n sediakan bahan2 tuk wt nasi goreng. Ketika itu hubby sedap tdo lg (sgt jelessss). Tp xpe dh tggjwb seorg isteri kan? Lgpn bkn free cmtue jer malah dpt pahala yg besar sediakan sahur utk suami. Dgn mata masih kelat aku gagahkan jgk la masak tuk sahur.

Bygkanlah mse bujang dlu panaskan lauk, panaskan nasi pastu mkn. Xder makne nyer la nk masak2 pepagi buta tue. Klu ade pn masak tuk b'buka tue then simpan then panaskan tuk sahur. Tp nk bandingkan mse bujang n kawen ofcoz la lain kan. Tggjwb pn semakin besar utk d pikul. 

Tp dtg je ofis arinie cm xder mood jer. Ngantok giler! Plus tgk meja aku b'tmbh2 document slps aku tgglkan 3 ari coz 27 Julai aku MC pastu 2 ari attend training. Makoiiii, byk keje wooo yg pending nie. Buka email plak b'lambak2 plak email nk d clearkan. Makin la mood keje tue x mari. 

Sblm aku tutup entry arinie, nk share ape fadilat solat terawih arinie.
Malam 1 – keluar dosa-dosa orang mukmin pada malam pertama sepertimana ia baru dilahirkan, mendapat keampunan dari Allah.

Slmt menjalani ibadah puasa semua. Jom kte sesame menambahkan pahala kte byk2 bln nie yer. 

No comments: