Daisypath Anniversary tickers

Sunday 31 July 2011

Tiada orang ketiga...

Assalammualaikum

Korg dh baca newspaper Metro arinie? Klu xder leh jer search Metro Online, senang cte! Hot story dlm paper arinie b'kenaan keeper Malaysia iaitu Khairul Fahmi a.k.a Apek yg putus tunang. 

Putus tunang gara2 orang ketiga? Kacang lupakan kulit? Fuhhh, hal org nie kte x tau keseluruhan cte sbnr nyer melainkan org yg mengalaminya so kte nk komen lelebih menunding jari pd satu2 pihak pn x leh jgk. Masing2 mybe ade cte d sblknyer yg kte x tau cuma Tuhan yg lebih mengetahui keadaan sbnr.

Yups, maybe org kata xder jodoh lg kot. Maybe jgk la coz dua2 pn t'lalu muda lg. Tp persoalan muda bkn jd isu utama coz dlm usia dorg pn ade yg dh b'kahwin n ade anak pn. Semua nie t'plg pd diri sendiri adakah cukup b'sedia, cukup matang utk harungi fasa yg lebih menuntut tggjwb yg lebih besar. 

Actually bru minggu lepas kot aku follow blog Jejariruncing a.k.a Elia a.k.a tunang Apek nie. Mse tue dh dgr desas desus x best pasal hbgn dorg nie. Suke? Wtpe la aku nk suke org x bahagia kan. Malah doakan lg kuat hbgn dorg tue smpi ke jinjang pelamin tp takdir Allah kte x leh ketepikan. Just I can pray for the best for both of them. 

Biase la org ckp dugaan b'cinta dgn dugaan b'tunang nie lg hebat ler! Klu x cukup iman d dada tue mmg goyah la gamaknyer nk menanti smpi detik bahagia d akad nikah. Dh nama syaitan tue x suke kte mendirikan masjid, so mcm2 usaha lah yg d wt oleh syaitan durjana nie. Lg lame mengikat pertunangan lg la hebat dugaannyer. Yups dorg pn bru tunang bln Mei aritue, now bru Julai...x smpi 6 bln pn lg.

But my fren dh b'tunang rase nyer hmpr 4 thn kot (not so sure brp thn tp smmgnya sudah b'thn) n till now yes their still together but ade pasang surut cm laut ler. Kawen? Ntah la bile dorg nk kawen smpi aku b'tunang pastu kawen pastu dh preggy almost 6 months dorg blm kawen lg. Mybe blm seru lg kot. Ape2 pn sentiasa doakan yg terbaik tuk mereka. Coz kte x tau ape mslh sbnr yg dorg hadapi kan.

Samela cm kes Apek & Elia nie. Hope in future dorg semakin matang utk membuat keputusan. Aku bace la thread kt cari.com nie...Ramai yg mengutuk Elia, yg mengata Apek & ade jgk yg x suke akak kpd Elia nie. X sure ape kes sbnr pasal akak Elia nie. But my fren kt ofis ade cte yg akak Elia nie cm over expose pasal bakal adik ipar dia nie. Bak kata org menunjuk2 sgt ler kan adik dia tunang dia org yg t'kenal kt Malaysia. 

Mybe aku akan try search la blog akak dia nie. Atleast aku tau la ape yg org perkatakan sbnr nyer sblm aku mengiyakan ape yg dorg tulis. Tp ape hak aku tuk komen kan? Tue mslh dorg, aku sekadar mampu memerhati perkembangan dorg. Korg pn jgn la komen lelebih sgt isu dorg nie coz kte x tau ape mslh dorg. Kte tuduh melulu pn x guna malah dgn senang dpt dosa free jer. 

Antara petikan dlm Metro :
"Keputusan yang saya ambil bukan kerana mahu mengambil jalan mudah. Saya sudah fikir masak-masak dan ia untuk kebaikan bersama. Tidak lama lagi, perkara ini akan diselesaikan oleh keluarga saya apabila mereka berjumpa keluarga Elia"

Pedulikan ape org nk ckp coz dorg x mengalami masalah tue pn. So, tutup telinga n yakin dgn keputusan sendiri jika itu yg terbaik utk semua pihak. 

Okeh guys, cukup stkt nie. Feel sad to talk about this matter. X best kan tgk org x bahagia. So, moh kte doakan dorg nie aman damai. Mybe klu btl keputusan Apek nk putus tunang skg x b'makna akan dtg dorg x leh b'same kan? Klu dh t'tulis jodoh dorg b'sama, InsyaAllah. Masing2 masih muda blh menumpukan pd kerjaya masing2 t'lebih dahulu.

Anyway guys, selamat berpuasa pd korg semua. Dgn rendah diri, aku minta maaf klu t'kasar bahasa, t'lebih kata n ape2 sahaja yg mengguris hati korg. Sesungguhnya yg buruk drpd aku n yg baik drpdNya...Moga puasa kali ini lebih mengubah kte ke arah yg lebih baik, insyaAllah 

Maceh sudi bace blog aku!

No comments: