Daisypath Anniversary tickers

Monday 7 February 2011

Married VS Couple

salam...slmt tgh hari pd u'ols!!!

okeh, arinie aku ingin mengupas topik Married VS Couple! actually benda nie dh lame dlm kotak fikiran aku...sentiasa b'legar2 d dlm kotak fikiran tgu mse tuk kulontarkan topik nie jer! actually nie dr pndgn mata kasar aku selama 27 thn hidup kt muke bumi nie...persekitaran yg mcm2 karenah manusia...

mesti korg pn t'tanye2 ape yg aku nk kupaskan pasal topik nie ek? agak2 menarik x topik kali nie? huhuhu...ape2 pn topik nie xder kene mengena dgn yg hidup atau yg sudah mati...klu ada kena mengena dgn korg tue, korg pandai2 pikir sendiri la ek! ade aku kesah??? hahaha

okeh2, drpd b'celoteh omongan kosong tp habuk pn tarak so moh aku storykan! spt yg korg lihat tiap2 ari, yg dihidangkan tuk mata korg tiap2 ari pasangan2 couple d taman2 munge, d panggung wayang, d shopping complex, d tmpt2 sunyi b'dua-duaan n d hotel2...(erkkk tue sudah topik laen yg merbahaya..haha) okeh, dh pasti korg sll lihatkan couple2 nie b'dating kan? so, ape yg korg nmpk ape yg dorg lakukan? b'pegang tgn? b'pelukan? b'ciuman? atau b'aksi lebih drpd semua tue?

ape yg korg rase mse tue? eh, bkn aku suh korg rase feeling2 tgk dorg punye "drama" tue sekali...tp pndgn korg la t'hdp ape yg korg lihat tue? rase nk tegur x? bg korg yg open minded mesti ckp "lantak dorg la..dorg dh besar! dorg reti la pikir dosa pahala dorg!" x pn "dorg x kacau aku..wtpe aku nk sibuk2!" btl x ayat2 tue akan t'kuar drpd benak fikiran korg? cmtue jgk la yg aku fikir sbnr nyer, mmg aku akui! coz nk kata aku baek sgt tue xder la..pegang2 tgn tue biase la kan...

tp tue la yg peliknya kan...org couple2 nie sedap memperlihatkan "kemesraaan" dorg d dpn khalayak ramai tanpa segan silu dpn org2 tua ker ape ker...dorg peduli ape kan bak kata org bile org b'cinta nie "bagai dunia milik mereka b'dua sahaja!!" ahaksss...dunia jelah milik korg...akhirat pe cer dowh??? ade korg kesah?? yg peliknya masyarakat kte nie yg couple2 bermesraan tue dorg ssh plak nk tegur ker, nk nasihat ker...tp biarkan saje!! cm aku ckpkan td "dorg x kacau aku wtpe aku nk kacau dorg..."

korg masih x nmpk ape yg aku nk kupaskan pasal topik tue kan? okeh, meh kte ke married nyer couple plak...status married okeh not couple2 chenta2 monyet nie...org2 yg dh married nie plak pelik! dh nama chop HALAL DI SISI AGAMA...x kan kena tgkp JAIS ler klu b'duaan tmpt gelap or duk hotel ker! tp masyarakat kte nie pelik...bile dh married jer terus b'ubah! b'pegang tgn pn pyh...nk b'jln seiringan pn xder! bak kata org sorg jln sebatu kt dpn, sorg jln sebatu kt blkg! btl x? btl x? mesti ada awk awk yg dh terasa tue...x yah nk sembunyi la, den tau! dh cukup wt pemerhatian dh nie..haha

dh nama pn halal! tp bile dpn khalayak ramai segan plak nk b'pegang tgn, nk kiss pipi wife or husband, nk peluk2...d ulangi SEGAN!!! wadefuk!! ape yg korg nk segan weiii? bile korg hubungan yg bkn muhrim kemain lg...klu leh nk duduk atas pangku la x nk lepas! tp bile dh jd wife n husband x kan geli plak kot? nape? tetibe rasa cinta n sayang tue hilang ker ape?

nie la masyarakat skg...bile dh dpt ape ssh2 lg..."dh dpt la weiii..confirm2 kte nyer x kan lari ke mane pn so x yah la nk pegang2 tgn nk tnjk kemesraan tue" tp bile couple2 dlu mesti! acara wajib pegang2 tgn, cium2, peluk tue tuk pamerkan kasih syg tue..kang gf or bf x tau plak kte syg kt dia nnt...btl x ape aku ckpkan nie? korg mesti iyakan jgk coz mmg kebenaran pn! aku b'ckp b'dasarkan fakta bkn omongan kosong la der!

cube korg tgk mak bapak kte klu b'jln kt luar ada x dorg kuar jln pegang tgn? ade?? klu ade tue alhamdulillah, aku sgt2 suke malah doakan semakin akrab la kemesraan dorg tue spjg ke hjg nyawa dorg! tp klu yg xder tue...phm2 jelah! "eh malu la nk pegang2 tgn..dh tua2 nie kang org ckp buang tabiat plak ker org tua nie kan" ya Allah!! pakcik makcik korg tue dh sah chop halal suami isteri nk malu ape nyer? pedulikan ape org nk ckp la...tue org2 yg dengki dgn kebahagiaan org namanyer tue! lantak pi la makcik pakcik nk peluk2 ker nk cium2 pipi (tp jgn aksi2 t'lampau plak yer) pakcik makcik gak dpt pahala bile mempamerkan kt pasangan pakcik makcik...sape yg bahagia? dorg yg tgk tue ker? dh tentu2 la pakcik makcik gak yg bahagia....

klu pasangan married couple nie b'aksi mesra2 dpn khalayak ramai mesti ramai yg rase meluat kan? klu leh nk sound jer "GET A ROOM LA WEIII" pelik x korg? mesti la pelik...yg dh tentu2 sah d sisi JAIS tue korg meluat tgk dorg b'mesraan dpn mata korg...tp bile couple2 yg dh tentu nyer wt dosa, maksiat yg bkn muhrim korg pejam mata jer, wt x peduli jer kan?

P/S to married couple, SILA TUNJUKKAN KEMESRAAN SESAMA PASANGAN ANDA X KIRE ANDA D MANE SAJE (tp jgn smpi tahap aksi t'lampau jelah) tidakkah anda tahu? bila anda memegang tgn itu boleh gugur dosa2 d celah jari jemari anda itu? sungguh mudah kan? pehtu nape ssh sgt nk lakukan?

P/S to couple not muhrim, SILA JAGA BATASAN ANDA DI KHALAYAK RAMAI...malu la kt org weiii! klu korg nk sgt tnjkkan kemesraan tue haaa cpt2 la kawen yer! xder duit nk kawen? senang jerrr...x yah wt majlis besar2...pi akad nikah jer okeh! x yah nk susah2 cari dosa yer...pi cari pahala kan lg baguihhh...

peace no war! bg yg terase cili maap2 pi teguk air byk2 kasi cool ek...hahaha! just sharing topik yg mgkn leh wt anda t'fikir tuk diri anda sendiri atau tuk org d sekeliling anda...

No comments: