Daisypath Anniversary tickers

Sunday 27 March 2011

Morning sickness or what sickness?

Assalammualaikum u'ols

Cmne weekend korg? T'isi dgn aktiviti2 yg sgt b'faedah atau blur without any activity? Or bgn mkn pastu tdo bgn lg mkn pastu tdo lg...Hahaha. Tue aktiviti standard bg org2 yg mmg nk balas dendam tuk tdo jer time weekend

Anyway, weekend aku this week OMG...Coz my morning sickness or what sickness already attack me!!
Allah jer yg tau yg aku alami tue cmne kan...Pening x yah ckp la x kan kebah2 w/pn brp jam tdo ker ape ker peh tue yg plg terbaik nyer bekpes td pas selera2 aku sental 2 keping roti canai dgn selamba nyer ku muntahkan kembali...Membazir nyer laaa!

But what can I say, kena redha utk melalui semua nie demi baby kami yg kian membesar moga sihat walafiat dlm perut aku nie. Moga dia cukup protein, kalsium and vitamin utk tumbesarannya.

Tp tue laa, dok muntah jer cmne nie? Pastu hidung nie cpt jer sensitif bau2 ntah ape2 nie...
Haishhh, pantang sungguh...Kang mula la rase nk loya!
Akhirnya, yogurt jelah yg ku sumbat dlm perut nie agar berasa kenyang.

Tp kan setiap kali lepas mkn w/pn x muntah aku still x berasa kenyang dgn ape aku mkn tue...Pelik kan? Padahal klu mkn tue kdg2 leh thn la jgk kan, cume bile part mmg x leh blah nk telan tue mmg skit jelah pn...Sbb nyer aku berasa cmtue sbb bile pas mkn jer kt tekak nie rase x selesa jer! Sentiasa berase utk memuntahkan ape yg telah d mkn...

Org ckp morning sickness or evening sickness nie menyerang dlm masa 3 bln awal kehamilan jer...Tue klu b'nasib baik 3 bln tue jelah kena, ader tue smpi b'bulan2 lg n lg teruk smpi bersalin nnt. Ader yg smpi kena warded okeh coz mybe kes dh teruk sgt la sickness tue...

Haa...pastu kan aku x senang duduk! X senang duduk mksdnya bkn aku nk b'jalan ke hulur ke hilir. Nk b'jln pn klu leh mls sbb nyer dok layan kepala pening lg tp x senang duduk sbb duk cmnie x selesa, duk cmnie x selesa. Perut tue rase cm x kena jer rase nyer...Pehtue aku rase sesak nafas! Time tdo pn mengalami benda yg same jgk...Huhuhu

Okeh la u'ols. Aku nk pi mandi2 kasi lega skit bdn nie pastu nk gerak lek rmh aku. Sblm tue nk pi Giant coz nk beli susu Anmum! Huhuhu...Pehtu tgu ibu n ayah aku nk dtg rmh plak...Yeayyy, besh nyerrrr! Mesti ibu bw mknn best (tp cm yer2 jer leh mkn...dh mkn muntah lg...huhuhu)

Doakan kesihatan sye yer! Amin2....

No comments: