Daisypath Anniversary tickers

Monday 16 April 2012

Growth development...

Assalammualaikum

Penah tak kte t'fikir yg kte suatu hari nnt ade anak? 
Penah tak kte t'fikir cmne plak kte nk mendidik anak kte kelak?
Penah tak kte t'fikir bile kte perlu utk mendidik anak kte?

Dan pelbagai lagi soalan yg memecah benak fikiran korg kan? For sure, mesti kte nk anak kte besar nnt m'jd anak yg soleh/solehah, m'jd anak yg b'akhlak mulia, m'jd anak yg bijak pandai...

Satu soalan cepumas lg, knp Allah menciptakan kaum Adam dan Hawa utk saling lengkap melengkapi? T'lalu byk benda yg blh kte senaraikan tp aku just nk focus pd satu part nie. Kte bkn shj melengkapi sesame kte jer tetapi melengkapi KELUARGA kte. Mybe cara keluarga kte lain, keluarga pasangan kte lain. Dr ctu ape yg positif things kte leh jdkan panduan kte. 

Straight to the point, adik ipar aku mempunyai seorang anak lelaki yg sgt pintar! Seriously mmg aku kagum coz dia bru 2 thn lbh kot tp suh jerk dia baca A-Z dh pass, nombor pn same jgk...plus mcm2 lagu yg more to knowledge mmg dia hafal and most of that dia more cenderung to English knowledge. Hihihi. But English knowledge pn still dia tau jgk belajar jawi okeh. 

So, sape x nk anak membesar cpt belajar cmtue? Btl x? Bkn la mksd aku kte just mementingkan akademi sahaja tp insyaAllah tepat pd mse yg sesuai perlu juga kte terapkan ilmu2 agama juga. Okeh la x nk pjg lebar sgt b'cerita sbb kang korg boring plak.

Just wanna share that my son already 5 months almost to 6 months. D sbbkan aku pn blm b'kesempatan tuk mencari CD yg interesting tuk dia tgk, aku byk pasang bacaan2 Al-Quran kt rmh sementara aku b'silat mengemas rmh or ape2 yg ptt la. Sbb nye aku pn x ambik Astro yg cartoon tue. Hihihi. So, kekdg anak aku pn khusyuk tgk Ustaz Don...Mane tau besar nnt jd Ustaz, insyaAllah.

Focus btl dia...hihihi


No comments: