Daisypath Anniversary tickers

Monday 30 April 2012

All about Zarif { Part 3 }

Dearie readers,

Selamat kembali bekerja arinie & selamat b'cuti kembali esok sempena Labour Day. Mesti ramai antara korg yg ambik cuti arinie leh direct cuti pjg nk pi lek kpg or jenjalan!

Semenjak ibu a.k.a pengasuh Zarif bgtau yg Zarif dh isap jari kaki dia, aku pn risau ler! Bak kata org2 tua nk minta adik dh tue. Pappppppp! Tepuk dahi....

Bkn x nk menmbh lg tp rasenye not right now klu blh, tgu la 2 3 thn dlu biar Zarif besar skit. Sian kecik2 nnt kang tkt t'abai perhatian drpd aku plak. Blm tau plak ragam mengandung yg 2nd cmne kan? 

Tp yg peliknye semenjak ibu dia ckp cmtue spjg Zarif b'sama aku xder plak nmpk dia angkat kaki smpi nk masuk mulut. T'nanti2 jgk la aku smpi aku pikir btl ker ibu dia nie bgtau. Huhuhu.

Dan mmg telah menjadi kenyataan pn ape yg ibu dia bgtau. Gmbr kt bwh nie aku snap lepas dia dh bbrp kali jgk b'aksi cmnie. So, just put side kata2 org tua tue. Malas nk kusutkan kepala. So, moh tgk gelagat budak bucuk macem nie!


Korg pasan x gmbr dia dok senyum jerk? Haa, itu time klu mood dia sudah mari n korg pandai main dgn dia. Klu x jgn nk sentap klu korg rase TAK DI LAYAN oleh Zarif tanpa sebarang mimik muke w/pn korg wt ape pn kt dia. 

Hahahahaha. Tmbh2 klu dia pas bgn tdo kena tgu enjin dia warming up dlu bru la leh main2. 

AMARAN KERAS! SILA JAUHKAN HP ANDA drpd dia sbb dia mmg pantang tgk hp! Sbb nye pasan org nk tgkp gmbr dia. Asal hp dh ade dpn muke dia start la dia menunjukkan keEXCITEDan dia tue. Mmg geram la dwtnye!!


Anyway, Zarif is manja papa more than me. Bkn la kata Zarif nie x manje dgn aku tp gmbr kt atas nie dgn papa dia. Rase nye entry sblm nie pn korg tgk kan gmbr Zarif with his papa?  Mmg manja!!!

Yelah aku nie dok sibuk jerk, bile dh ade time tue tuk rest plak. Time sibuk tue for sure la dia dok b'golek2 dgn papa dia melainkan papa dia tdo! Klu papa tdo x yah ckp la...t'jaga jap je tuk tgk pastu smbg tdo blk. Tetttttt........

2 hari jerk lg Zarif nk masuk 6 bulan dh! Makin besar dgn sihat anak mama nie...Alhamdulillah, syukur pd Allah kerana Dia mengurniakan mama & papa anak yg sihat, comel dan insyaAllah bijaksana. 

"Grow up healthy, being a good son sayang. Mama & papa and all the people around you loves you so much sayang".

Just to share what is the meaning behind the name of my lovely son....

Putra : Putera
Zarif : Periang, Berjenaka
Azeem : Defender, referring to one of Gods ninety-nine qualities


No comments: