Daisypath Anniversary tickers

Saturday 10 December 2011

Kerisauan melanda diri

Risau?
Bingung?
Stress?

Arghhh, semua tue membelenggu diri aku skg nie. Bkn nyer ade mslh berat ape tp memikirkan baby Zarif yg x lame aku kena tinggalkan sementara aku pergi bekerja!

Pasti mslh nie jua t'jd pd ibu2 d luar sane d mane baby dh biase isap susu badan then x nk susu botol. Dr awal lg mmg dh try bg dia susu botol tp mmg x memaksa sgt coz kesian tgk dia nangis. Tp org sll ckp "Biar kte nangis skg jgn kte nangis kemudian".

X kan aku nk nangis kemudian nk tgk baby Zarif kelaparan sbb x nk isap susu botol bile aku g keje. X kan dia nk tgu aku lek dr keje lepas 9 jam tue bru dia nk nyusu? Kesian dia kan. Bygkan betapa lapar n lg kuatnya dia menangis klu lgsg x nk susu botol plak kan.

So, mulai arinie mmg aku nk pakse jgk dia minum susu botol. "Syg jgn marah mama tau! Nie tuk kebaikan syg jgk, nnt mama nk g keje!". Tp mmg pilu jgk la hati nie tgk dia meraung2, adehhh!

Ya Allah, moga Kau permudahkanlah semua ini. Moga Zarif nak minum susu botol tanpa sebarang masalah, agar mudahlah Wan nya nk menjaganya kelak! Amin...Moga Kau makbulkanlah doaku ini.


Tgk la mimik muka baby dlm gmbr tue. Serupa cm mimik muka Zarif bile d sumbatkan susu botol pastu kang meraung pitching mmg tinggi giler la. Huhuhu. Sian kan? Mmg sian tgk muka dia sedih cmtue tp kena jgk paksekan.

Please syg...nk la minum susu botol jgk!

No comments: