Daisypath Anniversary tickers

Saturday 10 December 2011

1st time...

Assalammualaikum...

Happy Saturday n weekends!

Today is the 1st time aku mandikan baby Zarif. Sblm2 nie Wan Zarif yg mandikan dia tp arinie aku mandikan coz Wan Zarif nk g Hospital Seremban pepagi nie.

Syukur la pengalaman dlu sudah mendidik ku utk biase dgn semua nie. Yups, dlu ibu aku mmg selalu jaga anak org x kire la yg bru lahir n dh besar skit. Yg pastinya aku dgn ringan tgn membantu ibu ku krn aku mmg minat sgt dgn budak.

Mmg x semua org minat dgn budak...ade org minat budak tuk time suke2 jerk cm adik aku yg bongsu nie. Tuk dia main2 blh la tp tuk menguruskan budak tue bab mandikan, cuci kencing berak mmg bkn kesukaan dia. Cm aku mmg dr dlu mmg suke tgk setiap ape yg ibu aku lakukan n praktikkan jgk.

Alhamdulillah, pengalaman itu memudahkan aku bila aku dh ade anak sendiri. Boleh mandikan anak sendiri w/pn masih kecik lg. Yelah ade sesetgh org x confident coz bdn baby nie kan x kuat lg, lembik. Ape2 pn kte still kena b'hati2 w/pn dh biase.

So tuk sesape yg dh merancang tuk ade anak tue praktikkan2 la ape yg ptt supaya mudah bile ade anak sendiri nnt. Klu serba x tau ssh jgk, mau kelam kabut d wtnye.



Encem x sye? huhuhu

No comments: