Daisypath Anniversary tickers

Saturday 1 October 2011

Demam drama...auwww!

Psstttt, korg layan x cte2 drama yg tgh howt m'jd perbualan org skg nie?

Nk story la skit pasal few drama yg aku fllw nie. Meh aku kasi kupaskan pasal drama yg pertama nie iaitu b'tajuk Tahajjud Cinta. Klu drama nie kan mula2 mmg ingat nk setia m'jd follower la coz yelah ade bab2 agama kan. Leh la kte gunakan info2 dlm drama nie tuk panduan kte.

BUT cte nie wt aku rase frustrated, disappointed n ilang respek aku pd watak2 dlm cte tue. Yups bile d pikir blk drama nie x kan ade jln cte cmtue klu x t'jd d alam realiti kte nie haa. It means dlm kehidupan kte nie ade yg org alami spt jln cte tue.

Klu tgk cte nie mmg aku t'OVER EMO coz aku nie mmg pantang sesgt klu org dh anugerahkan ilmu agama tinggi tetapi dr segi lain nmpk sgt kejahilan dia tue. Sungguh memalukan la. Yer mmg la kte pn x leh nk ckp org tue cukup sempurna klu ilmu agama tinggi kan sbb dia pn manusia biase yg sentiasa Allah uji dia. 

Tp bile tgk jln cte tue kan mmg yg plg aku x respek watak nya iaitu watak yg d pegang oleh Eman Manan tue. Bkn stkt x respek tp kekdg tue geli geliman pn ade jgk tau. Bak kata my hubs watak dia tue sbnr nyer b'kawen 4 sbb b'landaskan NAFSU. Geram okeh!!! T'sgt la geram.

Lg geram tgk episod smlm tue bile x abis2 nk b'hujah pasal ilmu agama pd Seri iaitu watak yg d pegang oleh Fouziah Gous tue. B'hujah mcm2 d sbbkan Seri dh letih melayan HAWA NAFSU suami dia tue. Yer mmg kami perlu melayan "permintaan" korg coz bile kte melayan permintaan korg tue t'sgt la besar pahalanya n malaikat melaknat para isteri yg menolak ajakan suami jika suami b'kecil hati apabila isteri menolak ajakan mereka.

Bab nie aku x berani la nk hujah lebih sgt coz ilmu agama aku pn cetek jgk. Tp ikut drpd cte tue nmpk sgt Seri itu spt tmpt melepaskan nafsu suaminya semata-mata krn suami dia sggp suh Seri b'henti keje n duk rmh jerk. Pastu bile Seri x melayan ajakannya dia melenting kononnya Seri x penat utk melakukan sebarang pekerjaan pn malah duk seharian d rmh sahaja. 

Perghhh, aku rasekan cm watak Seri tue cm pelacur jerk plak. Yelah t'pakse melayan hawa nafsu suami tanpa kerelaanya! Mmg la nikmat dunia beb tp nikmat2 jgk...Org tue pn ada hati n perasaan. Dh la org tue lgsg xder hati kt ko yg perasan bgs sgt. Dh cukup baik jgk org tue nk kawen dgn ko pastu ko layan cmtue plak. Hangin jerk aku tgk cte tue. Rase cm nk lempang2 jerk Eman Manan tue. Hahaha.

Okeh la tuk drama tue pandai2 korg la cmne nk menilai n tafsirkan cte tue ikut pemikiran korg. Kte masing2 ade cara pemikiran yg b'lainan & pendapat masing2. 

Next drama yg aku fllw cte Stanza Cinta. Cte nie plak esok dh episod terakhir. Cte nie not bad la. Cte cintan cintun d smping tue ade la iktibar2 yg baik tuk kte. Perubahan seseorg tuk m'jd insan yg lebih baik sbb nk dptkan cinta seorg perempuan. Yg lg best cte nie sbb nyer abg Aaron Aziz yg b'lakon. Howt giteeewww!

Heroin blh la. Yg ade kontroversi konon campak hp kt pengarah tue. Hohoho. Yg x best nye cte nie rase nye cm Aaron Aziz tue mati jerk nnt coz tgk dia sakit lam cte nie. X best la hero mati n ofcoz la ending dia x best kan. Xpe la kte tgu jelah cmne episod t'akhir sok cmne yek.

Drama yg t'baru nie plak setiap Selasa kul 9 mlm iaitu Cinta Alesya. Pelakonnya Fasha Sandha & Johan a.k.a Botak. Kenal ker Botak? Alaaa yg terus howt n fofular pas cte drama Juvana dlu tue. Dlu tue xder la lame sgt lam bln 5 or 6 kowt (sorry x ingat tp thn nie jgk la). 

Cte nie plak aku follow sbb si Botak tue la. Hahaha. Suke tgk dia b'lakon w/pn bkn la dia pelakon yg hebat lg. Plus jln cte tue cm leh menarik minat aku la coz nk pikir cmne leh dia b'cinta dgn sepupu dia iaitu Fasha Sandha tue. Cmne hati gangster dia tue leh cair plak kt sepupu sendiri kan? Huhuhu.

So, kte tgu kan episod2 seterusnya smpi la abis coz cte nie pn kire bru lg mula. Masih jauh lg nk tau jln cte seterusnya cmne. 

Hampir t'lupe ade lg 1 drama yg aku fllw jgk setiap ptg. Perghhh, giler byk drama aku fllw kan? Yelah kt rmh xder astro. So channel2 yg ade cte best cmtue jerk la aku layan. Klu x mau nyer x layan pn drama2 tue kowt ade astro kt rmh aku tue haa. Tp xpe la, sokong drama Malaysia kte ape slh nye kan.

Cte nie plak b'tajuk Soffiya yg watak utamanya adalah Tiz Zaqiyah yg meletup ke ba boom sejak cte Nur Kasih tue.  Cte nie pn aku emo jgk nie coz geram aku tgk bapa Tiz dlm cte nie. Dh mak eh sakit t'lantar jerk alih2 Tiz la tmpt dia nk melepaskan hawa nafsu dia. Binatang tul bapak cmtue. Klu aku jumpe org cmnie nk jerk aku potong "sosej" dia tue 14 kerat pastu bg kt anjing. 

Drama nie pn x leh nk komen b'byk sgt coz kire masih bru jgk b'mula. Kte fllw jelah tgk ape mcm cte nie kan. Kot menarik jd la follower yg setia if not sila tukarkan channel korg ke channel yg lebih menarik lg. Hohoho.

Okeh la guys, naik sakit tulang pinggul aku nie ha duk kt kerusi nie dr td. Mata pn dh ngantuk jgk sbnr nyer tp maleh nk masuk tdo dlu. Nk layan cte cerekarama nie dlu sementara mata nie leh b'tahan sementara tgu hubs lek drpd tgk bola. 

Laterrrrr! 

No comments: