Daisypath Anniversary tickers

Wednesday 27 June 2012

Experience with PUBLIC TRANSPORT!!!

Miss blogging tmpt aku meluah perasaan n segala-galanya dlm ertikata lain DIARI la kot. Whatever laaa.

Al-kisah mengenai public transport nie sbbnye blk dr training kt KL smlm aku t'sesat smpi ke station yg x sepatutnya aku pegi. Actually aku dr Hang Tuah nk ke Bukit Jalil alih2 tgh syok2 tue aku pasan signboard MALURI bile smpi station tue. 

"Eh pelik la plak, semalam x plak lalu station nie arinie leh plak smpi ke Maluri." Dlm hati dh gundah gulana dh nie. Nasib baik la dkt dgn tmpt yg leh tgk mane tuju LRT tue. 

Smpi kt station Cempaka aku turun then t'paksa la wt U-Turn ke Chan Sow Lin. Rupe2 nye aku x pasan dorg ade announce yg kena tukar train klu nk ke arah Sri Petaling. Damnnn!!! Giler buang masa aku.

Smpi Chan Sow Lin kena plak tgu LRT nk ke Bukit Jalil dlm 5 - 10 minit. Pastu mmg jd ikan sardin la dlm LRT tue sbb time org blk keje confirm2 la ramai org. Dh smpi Bandar Tasik Selatan brulah aku dpt duduk. 

Smpi je kt kereta terus pecut nk pi ambik anak plak tp ingat jln lengang ke? Mmg TAK la time tue. Mmg jammed la time tue. Rase nk meraung, nk menangis n menyesal pun ade. Sbb nye klu aku dpt cpt smpi kt Bukit Jalil confirm x mengadap jammed tue. Arghhhhh!!! Smpi rmh pn dh pukul 7. 

Bile kejadian smlm b'laku wt aku t'ingat the 1st time experience naik KTM with my elder sister n brother in law. Time tue dorg bru pas kawen pastu aku n adik aku fllw dorg pi Seremban. 

Otw blk ke Tiroi (station yg ptt kte org turun) alih2 pintu KTM tue cpt btl tutup. Dorg semua lepas alih2 aku tinggal kt blkg. Aku dh siap tekan button open tue tp x nk jgk t'buka. Dgn hati dh risau time tue sbb 1st time mane la aku nk tau mane plak aku pegi lepas tue. 

Nasib baik la time tue aku dh ade hp terus abg ipar aku call suh turun kt next station iaitu Labu. Sblm nk smpi kt Labu tue aku nangis la smbil ckp dgn abg ipar aku tue. Hahaha. Mau nye x nangis? Dh la 1st time pastu aku plak tinggal sorg2 je, perghhh giler la. 

Pastu abg ipar aku pn bw motor pi Labu tuk ambik aku. Makoiii malunye naik motor dgn abg ipar aku time tue. Yelah time tue kire dh anak dara jgk la aku nie (time tue dh sekolah menengah dh). Tp nk wt cmne, naik jelah pn. Hahaha.

Korg cmne plak? Penah x ade experience lucu mse naik public transport nie? Mesti ade punye la. Ntah2 seram pun ade kot. 

**haishhh payah btl x tau guna public transport pi KL nie...moral of the story to Shahril Noradha, pasni syg nk kuar jenjalan kt KL tue la...nk kasi expert skit, muleh x?

2 comments:

EnaAzhar said...

ishhh..mengada nak nangis2 hahahaha....eden form 5 x pakai HP laei taw...caittt

Unknown said...

biar ar aku nk nangis pn..hahaha! biase la aku nie hati sensitip terus jelah nk nangis :P