Daisypath Anniversary tickers

Friday 4 May 2012

All about Zarif { Part 4 }

Dearie readers,

Time flies so fast...now Zarif already turn to 6 months! 
Feels like yesterday I gave birth...I'm really touched when already being mother to a son!

I love you so much Putra Zarif Azeem! Big hugs and kisses for you sayang...Remember that mama & papa really love you so so so much. (Touched)

Masih lagi segar dalam ingatan, lebih kurang pukul 12 lebih aku t'jaga dari lena. Terasa something else kt perut aku nie. I go to toilet then suddenly I feel strange (dlm keadaan samar2 di hujani cahaya dr luar rmh). 

Clickkkkkkk (terus pasang lampu toilet) then I see blood in the toilet bowl!!!! 

After that my hubs ask me "Kenapa sayang?" then with a half-panic I say "Blood". My hubs ask me again "Then should we go to hospital right now?" "Yes, we have to go now!" 

Nasib baiklah semua barang sudah prepare dalam kereta. Just tukar baju terus kami menuju ke kereta. Yg lucu nye my hubs tanye "Sayang ok ker? Nak abg drive laju or cmnie jer pn ok?" (my hubs nie bw kete x cm aku yg bw cm pelesit so korg pn tau la brp km/j dia bw yer).

Aku pn time tue dlm panik tp rilex jer "Xpe, x yah nk rushing2 sgt blh tahan lg!" Coz time tue belum lg ade contraction pn. 

Org lain dok sibuk tdo nyenyak layan mimpi indah, yg aku nie plak menunggu time plak nk mengeluarkan seorang hamba Allah ke dunia ini. Bile aku dh tukar baju seragam tuk bersalin tue means aku dh x leh nk blk ler.

Lepas 3 jam berada kt wad bersalin tue then dorg terus tolak aku ke labour room. Perasaan time tue b'campur baur la (suke, gembira, excited, takut). X tau cmne nk describe la! Yg excited nye sbb nk rase n lalui cmne nk b'salin secara normal tue. Cmne agaknye nk meneran nk mengeluarkan baby tue.

Tp aku kecewa sbb x dpt nk bersalin biasa dan terpaksa caesar coz degupan jantung baby semakin lemah dan aku ketika tue bukaan bru sahaja 3cm! Yg lebih pelik tue aku sendiri sign form tuk aku b'salin secara caesar. Bile cte kt member dorg ckp mane leh cmtue sbb time tue kte pn maybe dlm sedar x sedar sbb time tue aku dh terasa contraction nye. 

Aku kena caesar pn hubby aku time tue belum tahu lg kononnya dah x sempat la nk minta2 izin suami utk caesar aku. 

Part nie yg lawak nyer...time aku sakit nk b'salin, my hubs plak sakit perut nk memerut! Hahaha. Sbb tue la smpi aku masuk ke bilik bedah pn aku x dpt jumpe my hubs, so aku tawakal dan berserah jelah pd Allah moga semuanya selamat. (Cte pasal dorg dok panggil husband aku tp x muncul2 tue pn aku tau pas aku b'salin. Mmg lawak sgt la time aku tau cte nye...Blh plak dia plak sakit perut time tue)

4.54 pagi aku pn selamat bersalin secara caesar! Alhamdulillah dikurniakan anak lelaki yang sihat dan sempurna sifatnya dgn berat 2.99kg. Aku dgr kejap jerk dia nangis pastu dh xder dh. Dorg dh bersih2kan then tunjuk kt aku. 

Now...my son already 6 months!

Time nie t'tdo dok nunggu giliran!

Suke btl dia...tp time kena inject nangis kuat sgt! Huhuhu

Sweet time with my lovely son!

End till next entry...  ;)


No comments: