Daisypath Anniversary tickers

Wednesday 11 July 2012

Unexpected tests...

Just back from emergency leave yesterday. Dh siap2 nk g keje alih2 buka tudung pastu tukar baju rmh plak! Sbbnye suddenly kete x leh start la plak. Unexpected tests for us yesterday morning. 

Kdg2 dugaan nie sgt2 menguji kesabaran dan ketabahan kte kan? Utk aku sekeluarga terasa t'cabar jgk la ujian tue sbbnye yelah baru b'habis duit servis kete & tukar break pad aritue. Dh melayang brp rat plak alih2 kete wt hal plak.

Ape la lg...ofcoz nk duit lg kan? Bkn blh byr dgn bulu idung w/pn bulu idung korg byk mane pn (euwwwwww...disgusting btl la korg nie imagine lebih2 la tue!). 

Ape kan daya kte tuk melawan dugaan2 yg tanpa d sangka2 kan nie. Bak kata org tanpa d jemput la. Hihihi. 

Redha! Tue jelah yg mampu aku ungkapkan skg nie. Klu b'duit mgkn xder hal sgt kan? Tp xpe kdg2 dugaan nie sbnrnya mengajar kte mcm2 perkara dr byk segi. 

Drpd dugaan tue lah kte suami isteri b'bincang elok2, mane yg perlu kte kurangkan perbelanjaan eh mcm2 hal la kan. Dr ctu jgk kte lebih mengenali hati budi pasangan kte n lebih menghargai pasangan kte. Btl x? 

Ofcoz klu korg dok hidup senang lenang jerk tanpa merasai kesusahan bersama mesti korg rase klu pasangan korg tue xder pn xder hal, duit ade semua benda aku leh wt sendiri. Tp bile kesusahan tue betapa manisnya hubungan suami isteri tue bile kte b'tolak ansur mencapai kata sepakat mengharungi kepayahan itu.

Perghhh, dh mai dh jiwa sastera aku yg melampau-lampau nie. Sblm aku meleret smpi tahap korg loya tekak baik lah aku benti takat nie jerk.

Dugaan/ujian yg menimpa kte mengikut kemampuan kte. Terimalah dgn ucapan Alhamdulillah dan senyum. InsyaAllah pasti ade penyelesaiannye dan sudah semestinya ada 1001 hikmah d sblk dugaan itu. Think positive yeahhh!  :)

No comments: