Daisypath Anniversary tickers

Sunday 22 January 2012

Ada tak sesiapa yg merasakan perasaan ini?

Assalammualaikum

Adakah korg follower tegar cari.com? Lebih spesifik follower tegar for misteri, paranormal & sakti nyer forum? Jika tidak, mulakanlah dr skg...Cari la forum serupa dgn title entry aku nie haaa.

Perasaan ape yek? Rasa yg cmne yek? Mesti korg pn t'tanye2 forum nie focus to what? BUT sblm korg bace aku nk ckpkan yg forum nie bknlah kte taksub BILAkah kiamat tetapi more to memberikan keinsafan pd diri kte yg lalai pd tggjwb kte sbg umatNya...

Jika dlu kte mgkn solat sehari sekali, mybe kte akan cube perbaiki diri kte tuk solat 2 3 kali sehari or lengkapkan 5 solat wajib t'sebut. Dan jika lebih baik kte solat sunat, solat hajat sbg tmbhn pahala kte. Dan lebih baik jgk klu kte memperbanyakkan membaca Al-Quran.

Yups, nie jua tuk mengingatkan diri aku jua!!! Ya Allah, terasa hina sgt diri nie sbb byk yg perlu d baiki. Sungguh byk tuntutan Allah yg aku abaikan. Kejam sungguh aku nie. Mmg kejam!!!

Allah yg berikan nikmat pd kte. Allah berikan nikmat tuk kte b'nafas setiap hari. Jika nk d senaraikan nikmat2 Allah yg kte dpt setiap hari mmg x t'kire la. Tp ape yg kte balas kpdNya tuk segala nikmat yg telah diberikan tue? Adakah kte tunaikan segala perintahNya dgn baik? 

Itulah manusia yg lemah dgn hasutan syaitan. Dan forum yg aku sharekan nie tuk kte sesama sedar, bangunlah drpd mimpi indah kte yg sekadar mimpi indah d dunia sahaja. Kte perlu sedar yg kte adalah umat akhir zaman. Tanda2 kecil kiamat telah byk berlaku d mana2 sahaja. Tp yeah kte tetap lupe n ignore semua tanda2 kecil itu dgn mengatakan "bumi kte sudah semakin tua" "ini semua akibat pembangunan yg b'leluasa". 

Sedar x sedar itu lah tanda2 kecil kiamat yg perlu kte memyiapkan diri kte dgn amalan2 kte utk d bw ke akhirat kelak. Sejak membaca entry nie hati aku nie sentiasa rasa sayu, sebak & sedih. Bkn mengenangkan bilakah kiamat, cmne kiamat akan berlaku or whatever tp lebih pd cukupkah bekalan aku tuk ke "sana"? Bersediakah aku tuk aku ke 'sana"? Mgkn kte ditakdirkan pergi dr bumi Allah nie lebih awal, adakah kte telah siapkan keluarga kte dgn agama yg baik pd mereka? 

Hope that korg baca forum nie dgn fikiran yg t'buka. Jgn taksub dok fikir adakah esok kiamat? Bila kiamat? Tp sedarkan diri korg tuk kte b'ubah m'jd umatNya yg lebih baik agar kte m'jd umat yg akan menghuni syurga Allah. InsyaAllah...Amin!

No comments: