Daisypath Anniversary tickers

Friday 18 November 2011

Putra Zarif Azeem

Assalammualaikum

Korg dh bace entry sblm nie? Yups, telah ku war-warkan dlm entry sblm nie d mane aku telah selamat melahirkan seorg hamba Allah ke dunia ini. Anyway thanks krn korg sudi meluangkan mse tuk membace blog aku yg kekdg merapu nie. Hikhikhik.

Alhamdulillah, Putra Zarif Azeem sudah b'usia 17 hari utk arinie. Semakin sihat baby mama sorg nie. Yups, dh len skit muke dia dgn muke mse bru lahir tue coz skg makin b'isi dh bdn dia tue. Xpe nnt aku tunjukkan gmbr dia yerk.

Anyway, ramai yg b'tanya nk pggl ape baby aku nie kan coz nama pjg sgt. Aku memilih tuk memanggil Zarif! Mesti korg pn t'tanye2 ade maksud yg baik ker d sebalik nama yg kami pilih nie. Ofcoz la ade maksudnya. Puas la wt list tuk pilih yg terbaik.

Putra b'maksud Putera. Mmg aku & hubs menyukai tuk letak nama anak kami d dpn ada Putra/Putri. Zarif b'maksud periang/jenaka. Azeem b'maksud defender referring to one of Gods ninety nine qualities.

Tuk anak sulung nie hubs suh pilih nama anak yg ade maksud pemimpin, ketua, pelindung coz sbg anak sulung ofcoz dh besar nnt dia la contoh baik kpd adik-adiknya (wahhh, cm nk b'anak ramai jerk aku nie..huhuhu).

Tuk stkt nie alhamdulillah Zarif mudah tuk d jaga. Pujian melambung d berikan oleh onyang dia iaitu nenek kpd ku. Mmg jd mainan mulut dia la "Senang org nk jaga dia nie, baik! Klu jaga pn pandai main sendiri. Xder la nk dgr dia menangis sgt pn".

Tp bkn la b'mksd memlm aku dpt lena tdo pn. Still jgk la b'jaga tuk berikan susu pd Zarif atleast setiap 2 jam then check pampers dia. Kdg2 tue Zarif x mo tdo nk ajak borak plak. Nk org layan dia tp apekan daya mata pn kuyu jerk. Hikhikhik.

Pepagi klu bgn sll nya kul 9 la plg awal dia d mandikan oleh wan nyer. Pastu aku siap2 kan dia. Dh settle uruskan Zarif bru la aku bekpes n mandi sementara dia tdo or d layan borak oleh onyang nyer. Ptg plak kul 5 or 6 just lap2 bdn dia n tukar baju mlm plak.

Oh yer ape yg aku pasan Zarif nie mengikut sgt la aku yg kuat b'peluh. Klu angkat dia drpd bantal tue konpem la b'peluh kt kepala dia tue. Sian plak dia kepanasan tp bile dh buka kipas dia plak yg sedu. Serba salah d wtnyer. Zarif...Zarif!

Okeh la cukup la stkt nie aku nk b'celoteh pasal permata hati kami nie coz mata aku nie pn dh layu. Nk lelapkan mata jap sementara Zarif pn tgh tdo. Kang dia jaga aku plak yg x tentu arah kang. Hihi.

Spt d janjikan d awal entry nie. Korg layankan la gmbr2 Putra Zarif Azeem nie yerk.




Till then...jumpe d entry akan dtg yerk!

No comments: