Daisypath Anniversary tickers

Wednesday 22 June 2011

Check up at Ampang Puteri

Assalammualaikum

Hey guys, wazzup? Anyway, today I go to Ampang Puteri follow up check up for my asthma.

Wakeup early morning coz x nk la jumpe doktor lmbt2. Smlm lg dh pesan kt hubby klu leh kul 7 dh gerak kuar dr rmh coz nnt nk tempuh jem kt MRR2 lg. Itu pn lewat jgk dr time yg aku target tuk gerak tue..kul 7 lebih bru gerak dr rmh tp kul 8 suku dh smpi sane!

Smpi2 jer sane smgt nie tuk tau aku nie patient yg pertama atau yg ke brp kan alih2 smpi dpn bilik doktor tue gelap n t'kunci lg. Aikkk, dorg cuti ke ape arinie? So, aku tgu jelah kt kerusi luar tue kejap then 8 tgh cmtue doktor smpi.

Tp bkn aku kena register dgn dia pn. Kena la tgu dia nyer assistant smpi. Alih2 x brp lame pastue doktor kuar blk sbb spt biase dia g ronda pesakit2 dlu. Tp time tue assistant dia dh smpi. Yeehaaa, aku patient yg pertama today (pecah rekod la selama aku check up kt ctu).

So, spt biase dh bg kad kt assistant tue so g bekpes coz gerenti kena tgu jgk doktor masuk bilik blk. Pas bekpes t'congok la kt tmpt duduk luar bilik doktor tue coz klu kt dlm lg sejuk aircondnyer. Nk d jadikan cte padahal hubby aku la ptt nyer mengantuk coz x tdo sbb keje then terus bw aku pi Ampang Puteri plak. Tp aku yg lebih lentok t'lelap dok nunggu doktor smpi. Ape la ngantuk sesgt...

Tup tap tup tap jumpe doktor pastu pi ambik ubat. Settle!!!

Yg aku t'ingat n gelihati smpi skg nie aku tipu doktor tue td then aku sendiri kantoi. Hahaha...Tue la org tua2 ckp x reti menipu jgn pandai2 nk menipu. Dhtue aku mls bebeno nk guna inhaler asthma tue. Kena pump sekali pg n mlm. Pastu sekali doktor tanye t'kial2 aku  nk m'jwb nyer

"So inhaler u dh smpi mane?" (sambil menunjukkan jari nyer ke arah tempat yg leh tgk no kt tepi inhaler tue) pastu aku jwb la dgn muke yg agak tidak confident

"rase nyer 200" sambil sengih2 aku menjawab soalan doktor tue...Nasib baik la doktor tue x melenting tp cm bengang la...

"Haishhh...klu 200 makne nyer penuh lg n awk x penah guna la inhaler tue" (doktor tue jwb dlm nada bengang dgn aku coz sblm tue aku ckp mmg tiap2 ari la aku pump inhaler tue 2 kali sehari)

Maap...maap...maap! Jgn marah sye doktor. Sye x b'niat nk tipu doktor. Hahaha...Lgpn dh t'kantoi xpe la, redha jelah!

See you again doktor bulan pose nnt. Sye janji mse tue sye jwb dgn confident sbb sye dh x nk tipu doktor lg. Ahakssss!

Thanks bace entry ini.










No comments: