Daisypath Anniversary tickers

Wednesday 16 January 2013

Businesswomen

Businesswomen + Full Time Workers = Exhausted

From 2006 dah jadi full time workers at swasta company. Sane sini b'tukar keje utk m'dptkan pengalaman baru dan gaji yg lebih baik ofcoz. Skg semua nk duit wehhh!

Alhamdulillah I started doing business as I remember early last year kot.
Seriously mmg bkn kepakaran dan bidang aku. Honestly mmg marketing strategy or marketing communications aku mmg zero der.  Tp ntah cmne aku t'buka hati utk berbusiness nie.

At 1st aku jual Pati Delima Gulsan, mse tue x brp nk confident jgk nk menjual2 nie sbb aku tau aku nie cmne kan. Plus aku mmg x minat niaga2 nie tp b'balik pd skg semua nk duit wehhh so aku kena think from the out box. Mgkn Allah dh takdirkan tuk aku juga m'jd seorg businesswomen.

Started jual nie pn sbb family mak mentua suruh try sbb dorg nie mmg jenis jual2 brg nie.
Seriously aku mmg x reti ayat2 manis or ayat2 putar belit supaya customer beli drpd aku. Really NOT me.

But hidup kena think positif so step by step aku perbaiki kelemahan sane sini aku supaya m'jd businesswomen yg btl2 b'jaya, ececeh gaya b'ckp cm aku ade cawangan setiap negeri je. Hahaha.
Eh mane tau kan? Jgn pandang aku sblh mata, In Shaa Allah klu d izinkan Allah.

Till now rase seronok jgk niaga nie w/pn seriously mmg aku penat. Pepagi dh bgn nk g keje pastu lek keje, keje rmh plak menanti pastu dgn business part time aku plak. Klu boleh aku copy diri aku nie mmg dh lame aku wt.

Bak kata org rezeki bkn dtg b'golek tp kenalah dgn usaha bru la ade hasilnya. Ingat main petik terus dpt?
Alhamdulillah, selain jd stokis produk SNE tue aku jdlah dropship few brg. Step by step kan. Klu btl2 dh kukuh boleh lah nk jd dealer or stokis gak. Lgpn kekangan mase pn kena fikirkan jgk.

In Shaa Allah, korg doakan aku m'jd businesswomen yg b'jaya ok. Alhamdulillah d mana aku skg atas sokongan kuat drpd my hubby and my son too serta all my family members. Thanks to my family in law too sbb dorg yg wt aku start tuk jd seorg businesswoman.

Moga Allah murahkan rezekiku dan moga diberkati dan dirahmati olehNya. Amin2.

p/s : tp bile dh niaga nie 1 benda yg aku tkt hasad dengki manusia...moga d jauhkan!

No comments: