Daisypath Anniversary tickers

Thursday 15 March 2012

Entry spesel for Putra Zarif Azeem

Assalammualaikum

D atas kesempatan nie aku sesaje la nk bg korg muntah darah tgk koleksi gmbr2 anak aku iaitu Zarif. Coz mybe sblm nie aku upload x sepenuhnye plus dh tau cmne nk tepek gmbr byk2 dlm 1 benda nie so jimat la space skit kan. Tp klu korg b'minat nk tgk gmbr2 nie la yek...agak2 x minat x yah la buang mase korg tue. Hihihi.

Semua gmbr nie koleksi drpd dia dilahirkan smpi la skg nie. Confirm korg ckp pesal dia cm Chinese look yek padahal aku nie for sure la muke melayu. Plus dr kecik smpi skg mmg muke dia lain2. Rase nye baby lain pn cmtue jgk kowt, ntah aku pn x sure. Jom la kte layan gmbr2 nie yek!


Phewww, dh settle dh semua gmbr dia aku upload tuk tatapan korg smpi muntah darah. Hihihi. Anyway, syukur ke hadrat Illahi kurniakan aku seorg anak yg sihat walafiat. Syukur skg Zarif dh 4 bln lebih dh. Next month nk kena pi check up n kena cucuk lg. 

X silap aku 3 bln lebih dia dh start meniarap tp x kerap la. Dia lebih kerap mengiring bdn jer n almost ke kiri. But now dia dh leh meniarap dgn sendiri nya tp kekdg2 tgn dia x lepas gak tue pastu nangis! Hishhh, so cute la...geram tau! Now dia leh meniarap samada pusing ke kiri or ke kanan. Pandai sungguh anak mama nie. Tp dia x leh lelame meniarap kang mule la abis muntah plak. Mmg cmtue ke klu baby meniarap??? Hrmmm, musykil.

W/pn dia bru 4 bln lebih aku dh start bg dia mkn bubur tepung beras cmpr dgn susu dia. Sll nye korg sll dgr 6 bln bru start kan? Tp mybe dia nie jenis kuat mkn kot. Sblm nie aku pn penah cte yg dia ssh skit nk berak tp alhamdulillah la sejak dia dh mkn bubur tue tiap2 ari dia berak sbb nye dia kenyang!

Okehla, cukup stkt nie jelah entry kali nie coz nk siap2 nk blk jap lg. Arinie my parents nk dtg rmh so nk kena kemas rmh yg agak b'sepah skit (mmg x sempat la nk mengemas coz blk je rmh nk masak pastu lipat kain eh mcm2 la...hihihi).

Till next entry k...Daaaa  :)

No comments: