Daisypath Anniversary tickers

Friday 7 December 2012

Hati ini sedih...

Sorry terlalu lame sgt x update blog nie! 

Mood hati arinie sedih! Sedih sgt!
Dlm sedih nie plak la aku dlm keadaan kesihatan yg tidak mengizinkan selama seminggu!

Ya Allah, sememangnya Dialah tempat mengadu krn Dia lebih mengetahui apa yg berlaku & ape yg aku rase!
No..No..No bkn sekadar aku saje rase tp ermmm nevermind.

Agak lame kan aku x b'cte al kisah kehidupan my lovely mom with HIM & HER! Sape yg mengikuti blog nie akan tau ape yg aku ckpkan. 

Sedihkan bile ade org ketiga dlm hidup kte? Redha? Yer kte manusia biase yg sememangnya lemah...mungkin redha di mulut sahaja tp di hati tidak kuat mane. Perlu ke org ke3? 

Sbb nafsu? 
Sbb kurang perhatian? 
Sbb kurang kasih sayang?

Then what? Helloooo seriously I can't take it. Mmg jodoh kte nie pn x tau la lame mane b'tahan or smpi akhir hayat ke hubungan hanya kta berdua tue or akan wujud org ke3? Andai kata la t'jd pd aku Ya Allah mmg aku lemah utk hadapinya. 

Ini pun aku dh cukup lemah hadapi ape yg ibu aku harungi. Aku turut merasai dan aku turut terkena tempiasnya. Sakit hati? Perit? Pahit? Kami telan semuanya utk menjaga hati. 

Yer utk menjaga hati HIM & HER! Then who gonna jaga hati kte org plak? HIM? Seriously NOPE! Na'ahhh.

But till when? Smpi bile kami yg perlu jd org bodoh pekakkan telinga, bisukan mulut utk biarkan semua nie? Kami pn berhak utk gembira & bahagia. Not only both of you!!! 

Klu without HER pn that HIM keep talking about HER in front us. Nk puji itu la, nk puji inilah. Nk ckp dia wt tue la wt nie la. Semua benda mesti ade jelah nk kaitkan dgn nama dia. Come on la klu setakat nk pancing hati kte org dgn cmtue mmg lagi MELUAT, lagi BENCI hati kami nie tau x! Ko faham x? 

Klu dh ade dpn mata pn ofcoz perhatian, layanan HIM to HER obviously different to my mom! Klu dgn tue ckp elok2 lembut. Klu dgn my mom slh skit ade la mencarut, ade la maki hamun. Klu x plg x sakit perli. Yelah my mom sekolah smpi darjah 6 je ape la dia tau sgt. Ko senanglah perbodoh-bodohkan dia. 

But u never know, balasan Allah tue CASH! If not tunggu la kt sane nnt mse perhitungan. Jgn b'lagak dh cukup amal dgn solat ko tue dh kire cukup baik. Tp cube tanye diri tue dh CUKUP ADIL ker? Org nk 2 3 4 ko pun nk juga kononnya mampu!

MAMPU KE NAFKAH ZAHIR DAN BATIN??? MAMPU??? 

Yg zahir confirm2 nya dpn mata anak2 pn dh tau ko x mampu sbb ko lebihkan yg sane je. Batin? Huhhh, ntah la. Tp batin dr segi jaga & hormat perasaan & hak ibu ade ko wt? FAILED! Totaly FAILED. 

Tp mslhnyer smpi skg ko x sedar2 lagi. Ko ingat ko dh cukup baik n bagus melaksanakan tggjwb ko tue. Nk kata bodoh belajar pandai smpi Master tp nk bezakan semua nie pn ko masih BUTA? 

Buta dgn cinta dia. 
Buta dgn kemanjaan dia. 
Buta dgn kasih syg dia. 
Buta dgn pujuk rayu dia.
Buta dgn duit dia.

Selama bertahun ko dgn ibu tue dgn sekelip mata ko padamkan daripada hidup ko ker? Pengorbanan dia? Kasih sayang dia? Cinta dia? 

Aku mmg doa sgt2 supaya ko dpt bezakan mana permata mana berlian. Hargailah dia selagi dia ade krn semestinya ko pasti menyesal jika dia tiada nnt. Aku akan pastikan ko menyesal!!!

No comments: